Prehrana za artritis
PDF Ispis E-mail
Lijekovi za artritis - Hrana

Glukozamin i kondroitin: nada u boci

Dodaci prehrani glukozamin i kondroitin u SAD-u su 1997. godine postali poznati gotovo preko noći, nakon što su spomenuti u knjizi The Artritis Cure, uspješnici doktora Jasona Theodosakisa s Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Arizoni. U knjizi je opisano oko 30 kliničkih istraživanja - uglavnom provedenih u Europi - koja su pokazala da glukozamin (dobiven iz oklopa rakova) i hondroitin (dobiven uglavnom iz kravljih dušnika) pomažu u borbi protiv osteoartritisa.

Obećavajuće istraživanje

Istraživanja su uglavnom pokazala da glukozamin i hondroitin djeluju znatno bolje od placeba u smislu olakšavanja bolova i poboljšanja pokretljivosti pacijenata koji boluju od osteoartritisa Osim toga, dodaci prehrani bili su barem jednako učinkoviti kao i nesteroidni antireumatici (NSAR), npr. ibuprofen, a svi su se pokazali prilično sigurnima uz vrlo malo primijećenih nuspojava.

Više...
 
PDF Ispis E-mail
Lijekovi za artritis - Hrana

Biljna i riblja ulja: umjereno smirenje bolova

Ulja dobivena iz plavih riba hladnih voda bogata su omega-3 masnim kiselinama, koje smiruju upale. Do danas je najmanje 20 kliničkih istraživanja pokazalo kako visoke doze ribljeg ulja na dan mogu pomoći smiriti bolove i upalu koji su posljedica reumatoidnog artritisa.

Na osnovi pregleda objavljenih istraživanja koji su 2001. godine proveli istraživači iz bolnice Epsom General Hospital i sa Sveučilišta u Glasgowu, zaključeno je kako uzimanje dodataka prehrani u obliku ribljih ulja može dovesti »do znatnog popuštanja jutarnje ukočenosti i smanjenja broja bolnih zglobova kod pacijenata koji boluju od reumatoidnog artritisa«. U istraživanju objavljenom u veljači 2000. godine u časopisu Journal of Rheumatology, španjolski istraživači zaključili kako pacijentima koji boluju od reumatoidnog artritisa manjkaju određene esencijalne masne kiseline i naveli to kao razlog povoljnog djelovanja ribiljih i određenih biljnih ulja.
U Ujedinjenom Kraljevstvu su profesor Bruce Caterson i njegova skupina na Sveučilištu u Cardiffu nedavno dokazali da omega-3 -masne kiseline iz jetara bakalara mogu također usporiti - i možda obrnuti - proces razaranja hrskavice koji uzrokuje osteoartritis.
Najbolje je, u slučaju da imate povišene razine kolesterola u krvi, prije uzimanja dodataka prehrani na bazi ribljeg ulja savjetovati se s liječnikom, budući da je poznato kako terapijske doze ribljih ulja poviisuju razine kolesterola u krvi. Šećeraši bi također prije uzimanja ribljih ulja trebali potražiti liječnički savjet.

Moć biljaka 

Ulja dobivena prešanjem sjemenki dviju divljih biljaka, noćurka i boreča, bogate su masnom gama-linolenskom kiselinom (GLA). Ta je masna kiselina, izgleda, korisna protiv upale kod reumtoidnog artritisa, premda nije bila proučavana toliko kao omega-3 kiseline. Uz to, za GLA se tvrdi da podiže razine arahidonskekiseline (AA) u krvnom serumu - a to je, pak, povezano s povećanim rizikom od stvaranja krvnih ugrušaka, što je pak rizični čimbenik za bolesti srca- iako postoje podaci kako uzimanje ribljih ulja istodobno ublažuje taj učinak.

Više...
 


Login

Registrirajte se i povežite s osltalim članoviam zajednice Moj-artrits.com. username password Zapamti me Zaboravili ste lozinku? Zaboravili ste Korisničko Ime? Registracija

Increase your website traffic with Attracta.com